Tuesday, October 30, 2012

....



:::TAUBAT SEBELUM SEGALANYA DIPERHITUNGKAN:::

ALLAH swt sentiasa memerintahkan kita supaya bertaubat, sebagaimana firman-Nya yang bermaksud: “Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang sebenar.” (At-Tahrim: 8.)

Allah telah membuka pintu harapan kepada hamba-hambaNya: “Katakanlah; wahai hamba-hambaKu yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampunkan dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Az-Zumar: 53)

“Dan bertaubatlah kamu sekalian wahai kaum mukminin! Semoga kamu mendapat kemenangan”. (an-Nuur: 31)

“Dan bersegeralah kamu kepada ampunan dari Tuhanmu dan kepada syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang yang bertakwa”. (Ali-Imran, 133)

__________________________________

Ya Rabb
Aku tahu hidup adalah satu persinggahan
namun terkadang aku tersesat di jalan yang terang
aku rebah saat mencari jalan pulang

Ya Rabb
Terimalah taubatku
sebelum segalanya diperhitungkan....


Pecinta Dunia selalu bercerita tentang kehebatan diri dan harta dunia yang ingin dikejar, 
sebaliknya Pecinta Tuhan akan selalu bercerita tentang kehebatan Tuhan dan nikmat
Akhirat yang ingin dikejar"



Ya Allah
Berikanlah aku hati yang sungguh mencintaimu
kurniakanlah aku ilmu yang bermanfaat , rezeki yang baik dan amalan yang diterima..

Ya Allah
jadikanlah aku redha dengan keputusanMu,
sehingga aku tidak suka meminta agar dipercepat apa yang Engkau tunda,
dan minta ditunda apa yang Engkau percepatkan...
Aamiin Ya Rabbal Alamiin..


Agama buat kehidupan di akhirat, 
harta buat kehidupan di dunia. 
Di Dunia orang yang tidak berharta berasa susah hati, 
tetapi orang yang tidak beragama merasa lebih sengsara 




No comments: