Friday, March 23, 2012

Assalamualaikum.

Hai. Ni ada satu cerita sebuln yg lepas nak share. Semalam kan masa aku kt masjid, ada sorang budak tegur aku. Budak kecik. Enam tahun cmtu. Lelaki. Time tu semua org tengah take five lah lepas baca yassin ngan tahlil sementara tunggu insya. Dia boleh cakap camni. Akak. Nape nanges ni? Mak akak dah mati ey. Automatic dengan lajunya ayaq mata aku makin laju. Nahhhhhhhhhh statement dia. Terkejut jiwa akak dik. Mak dia pun cam perasaan keadaan cm tak stabil terus datang mintak maaf. Aku plak boleh diam kelu seribu bahasa. Tak tau nk bagi reaksi apa. Malu aku kat makcik makcik kt situ.

Pastu demi menebus maruah aku, eceh. Aku pun p kat bdak kecik tu, mak dia bantai dia kot weyh. Aku cakap kat mak dia, biase ah bdak kecik memang gitu. Aku ok je. Pas tu dengan slumber bdak tu cakap, akak ni muke pucat je, akak yang nak mati ke? Errrrrrrrrrr. Mak dia terus lempang dia sekali. Nanges lah plak. Aku cuak. Aku cakap aku demam pastu terus blah ambik air sembahyang. Mak dia dok mintak maaf kat aku. Adoi la. Aku pun tak tau nk kata apa. Abeh ja sembahyang insya aku terus blah tak tunggu dah orang abeh berdoa ka apa ka. Elok aku nak bukak pintu, ada bdak tarik jubah aku. Huh. Aku dah gelabah dah. Huh. Akak, ni al-quran akak. Terlupa eyh. Fuhhhhhh, nasib baik kau. Aku ingat bdak kecik tu nak wat aku kejutan lagi. Mau stop heart beat aku.

Kesimpulan yang aku dapat, errrrrrr pakai lah compact powder + blusher kalau tak mau muka pucat sebab nanti orang ingat kita nak mati.

#teruk sangat eyh aku?

Owh. By the way. Phone aku rosak. Fb aku dah diactive. So, kalau nak cari aku boleh datang bilik ah. Tapi aku bukan ada kepentingan pun orang nak cari bagai. HAHAHA. Sekian, mintak maaf kalau selama ni aku dah susahkan anda anda semua. Aku selalu lupa. Kbye.

No comments: